امضای الکترونیکی چگونه به بازاریابان برای ارتباط با مشتری کمک می‌کند؟

امضای الکترونیکی

در دنیای تجارت، همه نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌ها که به‌قصد بازاریابی می‌خواهند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، به دنبال شیوه‌هایی برای بهبود عملکرد خود هستند! ابزارها و راه‌حل‌هایی که تکنولوژی به کسب‌وکارها ارائه کرده‌است، می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد. یکی از ابزارهای پرکاربرد دنیای تجارت الکترونیک و فضای مجازی که این روزها در ایران هم رواج پیدا کرده است، امضای الکترونیکی است!

امضای الکترونیکی و خدماتی که در این زمینه ارائه می‌شود، کمک می‌کند که بهبود تجربه مشتریان از تمامی جنبه‌ها را شاهد باشیم! در واقع این نوع امضا با سرعت بخشیدن به‌کارها و فرآیندهای اداری، وقت بیشتری برای ارتباط با مشتریان برای نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌کند که به‌خودی‌خود، می‌تواند در بهبود فرایند ارتباطات مؤثر باشد.

هر کسب‌وکاری می‌تواند با کمک این نوع امضا به‌خودی‌خود، معاملات سریع و راحت، فرآیندهای بدون خطا و اشتباه انسانی و ارزش حقوقی قرارداد، تفاهم‌نامه و یا سند تجاری را تجربه کند. در ادامه سعی می‌کنیم که توضیحات بیشتری راجع به این موضوع در اختیار شما قرار دهیم!

 

حتماً این مقاله را مطالعه کنید: تمامی نکاتی که درباره امضای الکترونیکی باید بدانید

 

افزایش سرعت در معاملات و قراردادها با کمک امضای الکترونیکی

یکی از تغییراتی که با امضای الکترونیک، شاهد آن خواهیم بود افزایش سرعت در معاملات است! دیگر نیازی به روزهایی مملو از کاغذبازی و فرآیندهای اداری خسته‌کننده نیست! شما می‌توانید با کمک امضای قانونی به‌صورت آنلاین، احساس راحتی و تجربه بهتری را القا کنید. در واقع بر اساس تحقیقات انجام‌شده، کسب‌وکارهایی که از این نوع امضا در خدمات بازاریابی خود استفاده می‌کنند، متوجه افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری شده‌اند.

همه مردم خواهان این موضوع هستند که بدون نگرانی و دغدغه از فناوری استفاده کنند و تجربه بهتری در زمینه خدمات آنلاین داشته باشند. شما می‌توانید با کمک این نوع خدمات، تجربه بهتری در زمینه امضای دیجیتال داشته و احساس بهتری به مشتریان خود ارائه کنید. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، استفاده از امضای الکترونیکی در اسناد، قراردادها و تفاهم‌نامه تجاری، می‌تواند تا ۸۰ درصد در زمان صرفه‌جویی کند!

 

امضای الکترونیکی

 

در واقع کاربران و مشتریان شما می‌توانند با استفاده از تبلت، موبایل یا رایانه شخصی خود، سندهای مورد نیاز را امضا و احراز هویت کنند. اگر علاقه‌مند هستید که قراردادهای خود را به‌صورت آنلاین، امضا کنید تا ارزش حقوقی لازم را پیدا کنند، می‌توانید از طریق لینک زیر به سامانه امضانو وارد شوید:

ورود به سامانه امضانو

 

زیرساخت‌های لازم برای امضای دیجیتال در ایران فراهم است!

با توجه به این‌که اکثر افراد در ایران از موبایل‌های هوشمند استفاده می‌کنند، استفاده از این نوع امضا و گسترش آن بلامانع بوده و باعث می‌شود که سریع‌تر و راحت‌تر یک معامله را انجام دهید. مدنظر داشته باشید که شما با کاهش زمان انعقاد قراردادها، می‌توانید بر روی ساخت روابط سازنده‌تر با مشتریان خود، سرمایه‌گذاری کرده و تجارت پرسودتری داشته باشید.

 

حتماً این مقاله را مطالعه کنید: ساده‌ترین راه ساخت امضای الکترونیکی همراه با آموزش مرحله به مرحله

 

از بین بردن خطاهای انسانی با کمک امضای الکترونیکی

استفاده از فناوری کمک می‌کند که هیچ‌گونه خطا و یا مشکل حقوقی یا انسانی در یک قرارداد وجود نداشته باشد. در واقع شما می‌توانید، معامله‌ای بدون مشکل را در اختیار مشتریان خود قرار دهید و از این طریق، اعتماد آن‌ها را راحت‌تر جلب کنید. این موضوع هزینه‌های طرفین برای استفاده از خدمات حقوقی، مشاوره قضایی و … را کاهش می‌دهد که به‌طور طبیعی باعث افزایش رضایتمندی مشتریان می‌شود.

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام‌شده است، مشخص‌شده که حدود ۴۰ درصد قراردادها، اسناد و تفاهم‌نامه کاغذی که قبلاً به امضا رسیده‌اند، دارای مشکلاتی بوده‌اند که باعث شده فرایند برقراری مجدد فرایندها صورت بگیرد. همان‌طور که حدس می‌زنید، انجام دوباره فعالیت‌ها، باعث از دست رفتن زمان، کاهش رضایتمندی مشتری و صرف انرژی دوباره می‌شود.

 

امضای الکترونیکی

 

استفاده از فناوری مانند امضای الکترونیک که ماهیت قانونی داشته و شما می‌توانید از آن بجای امضا رسمی خود استفاده کنید، امکان کنترل هر مرحله از یک قرارداد را فراهم می‌کند. در این زمینه مدنظر داشته باشید که اگر علاقه‌مند به استفاده از خدمات امضای قانونی سامانه لامینگو هستید، می‌توانید از پیش‌نویس های قرارداد آماده این سامانه که توسط متخصصین حقوقی تدوین‌شده‌اند، استفاده کنید.

 

ماهیت قانونی و امکان دعوی قضایی

بر اساس ماهیتی که این نوع امضا در قانون دارد، در صورتی که نیاز به دعوی قضایی و یا اقدامی در این رابطه باشد، این نوع امضا به‌عنوان سند و مدرک می‌تواند به مراجع قضایی ارائه شود. همین موضوع باعث می‌شود که طرفین با افزایش احساس رضایتمندی، قرارداد خود را امضا کرده و یک رابطه سازنده‌تر با یکدیگر داشته باشند که به نفع سازمان، شرکت یا کسب‌وکار است.

 

در واقع با هر امضای الکترونیکی که در سامانه لامینگو انجام می‌شود، طرفین نسبت به تعهداتی که در قرارداد یا سند تجاری و حقوقی به یکدیگر داده‌اند، مسئول می‌شوند. آیا تابه‌حال از این نوع امضا برای رسمی کردن قراردادهای خود استفاده کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای در این زمینه دارید؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

نتیجه‌گیری: آیا من هم باید از امضای الکترونیکی استفاده کنم؟

اگر می‌خواهید که کسب‌وکار شما به‌صورت صحیح و اصولی پیشرفت داشته باشد و نمایندگان شما ارتباط مؤثرتری با مشتریان برقرار کنید، وقت آن رسیده که فرآیندهای دست و پاگیر گذشته را رها کرده و از امضای دیجیتال استفاده کنید. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مسائل حقوقی یک کسب‌وکار هستید، می‌توانید به مجله لامینگو مراجعه کنید. همچنین درصورتی‌که در این زمینه سؤال، تجربه و یا نظری دارید، می‌توانید مطالب خود را در بخش مربوطه انتهای همین مقاله با ما و دیگر علاقه‌مندان به اشتراک بگذارید.

0
نویسنده مطلب عرفان خجسته وهاب زاده

دیدگاه شما

بدون دیدگاه