آیا با مراحل ثبت برند آشنایی دارید؟

3 سال پیش
مشاوره ثبت برند

برند یا همان علامت تجاری به نمادی که برای ایجاد ارتباط بین صاحبان کالا و خدمات و مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌گویند. هرچه برند طراحی شده بهتر و باکیفیت بالاتری باشد، میزان تأثیرگذاری آن بیشتر است. ثبت برند اهمیت بسیار بالایی در رشد و موفقیت یک فعالیت و کسب‌وکار دارد. اما ثبت برند به چه صورت انجام می‌گیرد. این کار نیازمند رعایت نکات و قوانین حقوقی مختلفی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. مشاوره ثبت برند به شما نکات لازم برای این کار را یادآوری می‌کند.

 

لامینگو و ثبت برند

مراکز حقوقی مختلفی در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی ثبت برند فعالیت می‌کنند. لامینگو پلتفرم هوشمند ارائه خدمات حقوقی است که با کمک مشاوران و وکلای خود به شما در زمینه ثبت برند کمک می‌کند. این کار در مراحل مختلفی صورت گرفته که کارشناسان تمام نکات را به شما معرفی می‌کنند. در صورت نیاز بر روی لینک زیر کلیک کنید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 

دریافت مشاوره ثبت برند

 

اهمیت ثبت برند

یکی از مهم‌ترین نکات و تأثیراتی که ثبت برند بر روی فعالیت‌های مختلف دارد این است که، با ثبت برند صاحبان کسب‌وکار به دنبال ارتقا جایگاه بهتر برای خود هستند. این کار ممکن است گاهی با سود کمتر همراه باشد، اما در نهایت باعث رشد برند و افزایش کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده می‌شود. مشاوره ثبت برند به شما کمک می‌کند برندی کاملا اصولی برای فعالیت خود به ثبت برسانید. رشد و پیشرفت فعالیت شما در گرو ثبت برند تأثیرگذار در کنار ارائه خدمات با کیفیت است. ثبت برند باعث می‌شود به محض دیدن یا شنیدن نام برند مهم‌ترین ویژگی‌های آن در ذهن مشتری تداعی شود.

 

هر آنچه درباره مشاوره ثبت برند باید بدانید!

 

مراحل ثبت برند

همان‌طور که گفته شد برای ثبت برند باید مراحل مختلفی را به ترتیب و با رعایت نکات اصولی و حقوقی انجام دهید. در ادامه با ما همراه بوده تا با ارائه مشاوره ثبت برند نکات لازم برای این کار را معرفی نماییم.

 

 مشاوره  ثبت برند

 

تعیین نام برند

اولین قدم برای ثبت برند انتخاب نام برند مرتبط با فعالیت است. نام برند باید کاملا خاص بوده و با نوع فعالیت مرتبط باشد. همچنین به صورت کاملا خلاقانه و جذاب بوده و مشابه برندهای ثبت شده قبلی نباشد و کاملا متفاوت باشد. برای ثبت نام برند موارد مختلفی وجود دارد که با دریافت مشاوره ثبت برند با این نکات آشنا می‌شوید.

استعلام برند موردنظر

ثبت برند مشابه امکان پذیر نیست. به همین دلیل پس از تعیین نام و لوگوی برند باید از مراجع مربوطه استعلام گرفته تا در صورت تشابه با برندهای دیگر اقدام به تغییر آن نمایید. جهت استعلام برند موردنظر می‌توانید با کارشناسان مجموعه لامینگو تماس گرفته تا شما را برای استعلام برند موردنظر راهنمایی نمایند.

جمع‌آوری مدارک موردنیاز

اداره علامت تجاری مسئول ثبت برندهای موردنظر برای فعالیت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف است. تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را فراهم کرده و به این مرکز تحویل دهید. در صورت بررسی کامل و تأیید می‌توانید برند مورد نظر خود را ثبت نمایید. با دریافت مشاوره ثبت برند با مدارک موردنیاز آشنا شوید. مدارک موردنیاز برای ثبت برند به صورت زیر هستند:

  • اظهارنامه ثبت علامت تجاری موردنظر
  • اگر درخواست توسط وکیل یا نماینده قانونی انجام می‌شود باید نسخه اصلی یا کپی آن ارائه شود.
  • ارائه دادن نمونه گرافیکی از برند موردنظر
  • مدارک موردنیاز برای حق تقدم که به همراه اظهارنامه تحویل داده می‌شود
  • ارائه مدارک برای فعالیت انجام شده
  • مدارک هویت متقاضی

 

 مشاوره  ثبت برند

 

مراجعه به سامانه و تکمیل اطلاعات

پس از تکمیل مدارک موردنیاز به سامانه اداره مالکیت مراجعه نموده و اطلاعات موردنیاز را ثبت نمایید. مدارک موردنیاز را بارگذاری و هزینه اولیه را پرداخت نمایید.

منتشر کردن آگهی ثبت برند

در نهایت با تأیید تمام مراحل گذشته برند موردنظر شما در آگهی منتشر می‌شود. در صورتی که ظرف 30 روز هیچ گونه اعتراضی به برند ثبت شده وجود نداشته باشد، برند موردنظر برای شما ثبت می‌شود. مشاوره ثبت برند به شما کمک می‌کند تمام مراحل موردنیاز را به درستی انجام دهید.

 

کانال تلگرام لامینگو

 

جمع بندی ثبت برند

همان‌طور که گفته شد برند برای معرفی فعالیت و رشد و پیشرفت کسب‌وکار موردنظر اهمیت بسیار بالایی دارد. با ثبت برند خاص و خلاقانه می‌توانید در مسیر درست پیشرفت قرار بگیرید. برای ثبت برند می‌توانید از مشاوره ثبت برند استفاده نموده تا تمام مراحل را به درستی و به صورت قانونی انجام دهید. مراکز حقوقی مختلفی در زمینه ارائه خدمات حقوقی و مشاوره‌ای در زمینه ثبت برند فعالیت می‌کنند. لامینگو پلتفرم هوشمند جامع ارائه خدمات حقوقی است که به شما در این زمینه کمک می‌کنند. در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می‌توانید به مجله حقوقی لامینگو مراجعه نمایید.

0
برچسب ها :
نویسنده مطلب مرجان هاشمی

دیدگاه شما

بدون دیدگاه