تقسیم سود در مشارکت در مغازه چگونه است؟

3 سال پیش
نمونه قرارداد مشارکت در مغازه

آنچه افراد را برای مشارکت و همکاری در یک کار مجاب می‌کند کسب سود است که در ازا این همکاری برای هر یک از آن‌ها رقم می‌خورد. به همین ترتیب لازم است به شرایطی که برای این تقسیم سود می‌بایست در نظر گرفته شود توجه کافی به میزان سودی که بین طرفین یک قرارداد مشارکت تقسیم می‌شود، بشود. بدین ترتیب لازم است درباره نکاتی که در این مورد تأثیرگذار است اطلاعاتی در دست داشته باشیم. به این صورت که برای تقسیم سود مشارکت چه عوامل تأثیرگذار است و درصد سود دریافتی هر شخص با چه معیارهایی به آنها تعلق می‌گیرد.

با توجه به اهمیت این موضوع لازم است درباره مسائل و نکاتی که برای تقسیم سود در یک قرارداد مشارکت وجود دارد اطلاعات کافی کسب شود. به همین ترتیب در ادامه ما درباره مسائلی که لازم است درباره تقسیم سود در قرارداد مشارکت در نظر داشته باشیم صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

 

به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را مطالعه کنید: همه آنچه درباره مشارکت در مغازه باید بدانیم!

 

قرارداد مشارکت چیست؟

قرارداد مشارکت نوعی از قرارداد است که افراد در جهت همکاری و شراکت با یکدیگر در سود و زیان یک کار همکاری می‌کنند. قرارداد مشارکت ضامن حقوق هر یک از طرفین است که در آن با توجه به آورده هر یک از آن‌ها درصد مشخصی برای دریافت سود و زیان برای هر یک از افراد تعیین می‌شود. به همین ترتیب افراد با تنظیم یک قرارداد مشارکت شراکت و همکاری خود را در مدت‌زمانی که در قرارداد قیدشده است به‌صورت رسمی مکتوب می‌نمایند و تمامی موارد را با توجه به تعهدات و نکاتی که در قرارداد قیدشده است به‌پیش می‌برند. در اصل شرکت و مشارکت با یکدیگر یکی از مسائلی است که نیازمند توجه کافی به نکات و مسائل قانونی است بر اساس این نکات است که قرارداد قابلیت استناد داشته و در موارد نیاز به آن می‌توان مراجعه نمود.

 

نمونه قرارداد مشارکت در مغازه

 

پیش از تنظیم قرارداد مشارکت در مغازه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پیش از آنکه قرارداد مشارکت بین افراد تنظیم شود لازم است که برخی از نکات در نظر گرفته شود و موردتوجه قرار گیرد. مشخصات طرفین قرارداد و موضوعی که بر اساس آن با یکدیگر مشارکت می‌کند و مدت‌زمان این مشارکت می‌بایست به‌صورت دقیق مشخص شود و سپس در قرارداد قید شود. به‌صورت کلی لازم است که تمامی اطلاعات مشارکت و همکاری و توافقاتی که بین افراد شکل‌گرفته است در قرارداد قید شود.

به همین ترتیب علاوه بر نکات حقوقی و قانونی که لازم است پیش از تنظیم قرارداد به آن‌ها توجه شود برخی از نکات عمومی که برای احداث و بهره‌برداری از یک واحد تجاری و مغازه لازم است نیز باید در نظر گرفته شود. دریافت مجوزهای لازم برای احداث مغازه به‌اندازه داشتن قرارداد مشارکت در مغازه اهمیت دارد چراکه بدون پروانه کسب و مجوز امکان بهره‌برداری از یک واحد تجاری وجود نخواهد داشت.

 

درصورتی‌که شما به دنبال یک نمونه قرارداد مشارکت در مغازه هستید؛ می‌توانید از طریق لینک زیر با کارشناسان و وکلا حاضر در این مرکز در تماس باشید و از خدمات آن‌ها در جهت دریافت نمونه قرارداد مشارکت در مغازه استفاده نمایید:

دانلود قرارداد مشارکت در مغازه

 

چرا تنظیم قرارداد مشارکت در مغازه اهمیت دارد؟

ازآنجایی‌که لازم است هر یک از طرفین قرارداد مشارکت به‌اندازه آورده، حقوقی و درصد مشخصی از سود و یا زیان بهره‌مند شوند لازم است که قرارداد مشارکت مغازه تنظیم شود تا مشخص شود که هر یک از طرفین این قرارداد که درصدی از سود را می‌خواهند دریافت نمایند با توجه به مواردی که در قرارداد قیدشده است دریافت کنند. در اصل تنظیم قرارداد به‌نوعی سندی برای آنچه است که انتظار داریم درروند شراکت برای طرفین رخ بدهد؛ به همین ترتیب اهمیت تنظیم قرارداد برای دستیابی به حقوق و یا درصد مشخصی از سود و زیان بسیار بااهمیت است. یکی دیگر از دلایل اهمیت تنظیم قرارداد این است که با مکتوب شدن تمامی شرایطی که درروند شراکت رخ خواهد داد می‌توان تا حدود زیادی از کلاه‌برداری‌ها و یا بی‌توجهی به حقوق هر یک از افراد جلوگیری نمود.

 

نمونه قرارداد مشارکت در مغازه

 

سود حاصل از مشارکت در مغازه چگونه تقسیم می‌شود؟

تقسیم سود حاصل از شراکت در مغازه با توجه به معیار هایی انجام می‌گیرد که در این میان می‌توان گفت که آورده و توافقات هر یک از طرفین می‌تواند در میزان بهره‌مندی از سود و تقسیم سود و زیان تأثیر مستقیم داشته باشد. در اصل شراکت بر اساس توافقات طرفین شکل می‌گیرد و ممکن است با توجه اهمیت آورده هر یک از افراد و یا میزان همکاری درروند بهره‌برداری از مغازه و واحد تجاری یکی از طرفین از سهم بیشتر از سود برخوردار باشد.

به همین ترتیب لازم است که درباره تمامی شرایط و آورده طرفین در قرارداد نکات لازم وجود داشته باشد تا در مواقع نیاز بتوان با مراجعه به قرارداد برای تقسیم سود تصمیم گرفت. از آنجایی که قرارداد مشارکت مغازه نیز یکی از انواع مشارکت مدنی خصوصی است این موضوع با توافقات طرفین انجام می‌گیرد و مالک درنهایت بر اساس مدت‌زمان توافقی سود حاصل را بین خود و دیگر شرکا تقسیم می‌نماید.

 

در پایان به یاد داشته باشید

همان‌طور که می‌دانید تنظیم قرارداد مشارکت در مغازه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه لازم است که افراد در راستا این مشارکت خود و همچنین فعالیتی که در راستا شراکت خود انجام می‌دهند از تضمینی برای کسب سود برخوردار باشند. به همین ترتیب این قرارداد همچنین می‌تواند در مواردی که نیاز به تقسیم سود وجود دارد با توجه به مسائلی که در قرارداد قیدشده است این تقسیم سود را انجام داد. در اکثر موارد افراد خود در قرارداد مشارکتشان مشخص می‌کنند که با توجه به درصد آورده هریک چه میزانی از سود را کسب خواهند کرد. اما درصورتی‌که افراد برای تقسیم سود حاصل از شراکت در مغازه به مشکلی برخورد کنند می‌توانند با مشورت با یک فرد آگاه از مسائل حقوقی درباره این موضوع صحبت نمود و نمونه قرارداد مشارکت در مغازه را با توجه به نظر و صلاحدید وی تنظیم نمود.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

فراموش نکنید که می‌توانید جهت دریافت نمونه قرارداد مشارکت در مغازه از خدماتی که این مرکز برای شما در نظر گرفته است استفاده نمایید. درصورتی‌که این مطلب برای شما مفید بوده است ما را از دیدگاه خودتان در بخش نظرات مطلع سازید. همچنین می‌توانید با مراجعه به بلاگ لامینگو از سایر مطالبی که برای شما وجود دارد استفاده نمایید.

0
برچسب ها :
نویسنده مطلب سارا عباسی

دیدگاه شما

بدون دیدگاه