تومان 187,000
قرارداد مدیریت شبکه‌های اجتماعی

قرارداد مدیریت شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک ابزار مهم بازاریابی دیجیتال شناخته شده‌اند و کسب‌وکارها نیز از شبکه‌های اجتماعی به منظور ایجاد راه ارتباطی سریع با مشتریان و بالا بردن نرخ تعامل با آن‌ها و همچنین برای ایجاد رشد و سودآوری بهره می‌برند. به همین دلیل همکاری کسب‌وکارها با متخصصان شبکه‌های اجتماعی افزایش زیادی یافته است. با وجود تازگی این شغل و ناشناخته بودن فعالیت‌های مرتبط با آن، داشتن یک قرارداد دقیق نقش کلیدی را در رفع ابهامات و انتظارات طرفین از یکدیگر ایفا می‌کند. به همین دلیل قرارداد مدیریت شبکه‌های اجتماعی بین طرفین امضا می‌شود تا از همان ابتدا تعهدات و توقعات هر کس مشخص‌شده و بر مبنای شاخص‌های معین‌شده در متن قرارداد نسبت به عملکرد و نتیجه تلاش‌های انجام‌شده تصمیم‌گیری شود. به همین دلیل همکاری کسب‌وکارها با متخصصان شبکه‌های اجتماعی افزایش زیادی یافته است.

آخرین بروزرسانی: 1402/12/13

قرارداد مدیریت شبکه های اجتماعی چه کمکی به شما می‌کند؟

اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی هر کسب‌وکار از دارایی‌های آن به شمار می‌رود که حفاظت از آن الزامی است. هرگونه سواستفاده از این اکانت‌ها می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به برند کسب‌وکار وارد نماید. از آن‌جایی که این اکانت‌ها در اختیار مدیران شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، می‌بایست حدود اختیارات برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی مشخص گردد. با بررسی‌های صورت گرفته، مسائلی که کارفرما و مدیران شبکه‌های اجتماعی در روند همکاری با یکدیگر با آن روبرو می‌شوند، شناخته‌شده و قرارداد جامع مدیران شبکه‌های اجتماعی در لامینگو تنظیم شده است. این قرارداد روابط میان کارفرما و مدیر شبکه‌های اجتماعی را تبیین می‌کند و حدود تعهدات آن‌ها را مشخص می‌کند. امید است استفاده از این قرارداد پیش از آغاز همکاری باعث ایجاد آگاهی دقیق طرفین قرارداد از شرایط همکاری با یکدیگر شده تا از بروز اختلافات و انتظارات اشتباه در آینده جلوگیری کند.

مشخصات و مندرجات مربوط به قرارداد مدیریت فضای مجازی

۱. مشخصات طرفین

مانند هر قرارداد دیگری باید مشخصات دقیق طرفین نمونه قرارداد مدیریت فضای مجازی، چه شخص حقیقی باشند چه حقوقی نوشته شود. همچنین آدرس دقیق صفحه مجازی مورد نظر که موضوع قرارداد است. مثلا نام صفحه در اینستاگرام یا نام کانال در تلگرام که ادمین باید آن را مدیریت نماید.

2. موضوع قرارداد

در این بند باید موضوع دقیق قرارداد مدیریت شبکه‌های اجتماعی شرح داده شود. در این خصوص لازم است آدرس فضاهای مجازی و موضوع فعالیت آن‌ها بیان شود. برای مثال اگر موضوع فعالیت صفحه مجازی خرید و فروش پوشاک است باید به آن اشاره شود.

۳. مدت قرارداد

تعیین تاریخ دقیق امضا و شروع همکاری و پایان قرارداد اهمیت زیادی دارد که باید در هر قراردادی به آن توجه کرد؛ در واقع مدیر اینستاگرام یا سایت باید بداند تا چه مدت باید برای کارفرما کار کند.

4. مبلغ قرارداد

تعیین دستمزد مدیر فضای مجازی و نحوه پرداخت آن نیز در این بند تعیین تکلیف می‌شود. همچنین می‌بایست نحوه پرداخت هزینه‌ها به‌صورت دقیق مشخص شود تا امکان بروز اختلاف میان مدیر شبکه مجازی و کارفرما به حداقل خود برسد.

5. وظایف کارفرما

مهم‌ترین تعهد مالک صفحه، پرداخت مبلغ قرارداد مطابق توافق است. همچنین وی تعهد دارد تا رمز عبور برای ورود به صفحه را در اختیار مدیر بگذارد و همچنین همکاری‌های مورد نیاز را جهت دسترسی مدیر به اطلاعات لازم، به عمل بیاورد. برای مثال اسناد و تصاویر لازم را در اختیار او قرار دهد.

6. وظایف مدیر شبکه‌های اجتماعی

اصلی‌ترین وظیفه در مدیریت شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی است. این برنامه می‌تواند استراتژی حضور کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی را نیز شامل شود. مهم‌ترین بخش مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مدیریت محتواست. تعیین منبع محتوا، برنامه تولید محتوا، حوزه‌های محتوا و… شامل این بخش است. علاوه بر این، تدوین یک برنامه دقیق برای انتشار محتوا از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. فعالیت منظم کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند کمک مؤثری در رشد آن‌ها باشد. شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان بستری برای ارتباط با مشتریان نیز به‌کار گرفته می‌شوند. بدین ترتیب پاسخگویی به موقع به نظرات و سوالات کاربران جهت حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید می‌تواند مؤثر باشد. بر این اساس، تعهدات و وظایف مدیر شبکه‌های اجتماعی باید در متن قرارداد به‌طور واضح بیان شود. از جمله این تعهدات می‌توان به تولید محتوای روزانه در ساعات مشخص و با شرایط معین، پاسخگویی به پیام‌های کاربران، حفاظت از رمز عبور صفحه و استفاده از شگردهای موجود برای افزایش بازدید صفحه اشاره کرد.

7. شرایط فورس ماژور

تعیین تکلیف موضوع فورس ماژور در قرارداد استخدام ادمین شبکه‌های اجتماعی، اهمیت زیادی دارد. مصادیق فورس ماژور در این موضوع می‌تواند قطعی موقت و موردی و یا سراسری اینترنت باشد که عملاً به‌روزرسانی محتوای صفحه را غیرممکن می‌کند.

8. حل و فصل اختلافات

در این بند می‌توان به سازوکارهای مورد نظر برای حل اختلافات احتمالی مالک صفحه و

مدیر آن اشاره کرد. توسل به مذاکره، داوری و یا شکایت قضایی، روش‌های مرسوم در حل اختلافات قراردادی محسوب می‌شوند.

۹. شرط حفظ محرمانگی اطلاعات

کسی که به‌واسطه امضای قرارداد، مدیر شبکه‌های اجتماعی می‌شود در واقع به اطلاعات زیادی از کسب‌وکار کارفرما و یا زندگی شخصی او دسترسی پیدا خواهد کرد. کارفرما با درج شرط محرمانگی اطلاعات و به دنبال آن ذکر وجه التزام مناسب به‌عنوان ضمانت اجرا، می‌تواند از حفظ اطلاعات خود اطمینان خاطر حاصل پیدا کند.

انواع قرارداد مدیریت شبکه‌های اجتماعی

نمونه قرارداد مدیریت فضای مجازی با توجه به شرایط کاری به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
الف) قرارداد با مدیر شبکه اجتماعی به صورت قرارداد کار
در این نوع از قرارداد، شرایط کاری شما به‌صورت رابطه کارگری و کارفرمایی است و مطابق قوانین کار عمل می‌شود.
ب) قرارداد با مدیر شبکه اجتماعی به صورت پیمانکاری
در این نوع قرارداد، مدیر فضای مجازی در قالب قرارداد پیمانکاری به فعالیت می‌پردازد. میزان حق‌الزحمه در این قرارداد ثابت نیست و بر اساس مسئولیت و وظایفی که به پیمانکار سپرده شده است و همچنین بر اساس حجم کار او مشخص می‌شود.
ج) قرارداد با مدیر شبکه اجتماعی به صورت مشارکت
یکی از بهترین قراردادهایی که می‌توان در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده کرد، قرارداد شراکت مدنی است. بدین معنی که دو یا چند شخص با هدف و قصد مشترک، می‌توانند در یک حوزه کاری فعالیت کنند. در این قرارداد نیز مدیر شبکه اجتماعی با دو یا چند شخص دیگر قرارداد شراکت امضا می‌کند. با توجه به ماهیت شراکت، این قرارداد ممکن است به روش‌های مختلف تنظیم شود.

اگر قصد استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی را دارید، لامینگو در کنار شماست!

وکلای خبره و متخصصان قراردادنویسی ما در لامینگو با داشتن سال‌ها تجربه و تنظیم صدها قرارداد استخدامی، قراردادی مطابق با شرایط شغلی، مقرره‌های قانونی و به‌صورت کاملاً حرفه‌ای تنظیم کرده و در اختیار شما عزیزان قرار داده‌اند. فراموش نکنید که اولین گام در راستای داشتن همکاری قانونی و مطمئن، تنظیم قرارداد استاندارد و اصولی است. در صورت نیاز به یک نمونه قرارداد مدیریت فضای مجازی و یا هر قرارداد استخدامی دیگری، شما می‌توانید قرارداد مورد نظرتان را در سریع‌ترین زمان ممکن از لامینگو دریافت کنید.

سوالات متداول

الف) مدیر شبکه‌های اجتماعی چه وظایفی برعهده دارد؟

در قرارداد مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مسئولیت نظارت، بررسی، پیگیری و اجرای تمام موضوعات مربوط به صفحه اجتماعی، به عهده مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با این‌حال، از آنجایی‌که یکی از مولفه‌های مهم قرارداد استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی، مشخص شدن و تعیین دقیق وظایف و مسئولیت‌های وی است، لازم است تا برای مثال مشخص شود تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی بر عهده مدیر شبکه‌های اجتماعی است یا محتوای تولید شده در اختیار او قرار خواهد گرفت؟

در صورتی‌ که تولید محتوا به عهده مدیر فضای مجازی است آیا لازم است پیش از انتشار به تأیید کارفرما برسد یا خیر؟ مثال دیگر این است که آیا قالب پست‌ها توسط تیم گرافیک به مسئول شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود یا خودِ او موظف به انجام این کار است؟ همچنین باید مشخص شود مدیر فضای مجازی در چه بازه‌هایی موظف است گزارش خود از رشد پیج را به کارفرما تحویل دهد. علاوه بر این، لازم است کارفرما به‌طور دقیق در متن قرارداد شاخص‌های خاصی را برای عملکرد مدیر فضای مجازی تعیین کند. برای مثال مشخص شود که در یک بازه زمانی مشخص سه‌ماهه، چه تعداد پست با چه محتوایی تهیه شود؟ یا تعداد دنبال‌کنندگان در این مدت‌زمانی به چه حدنصابی برسد؟ چه میزان از مشارکت افراد در صفحات اجتماعی مورد انتظار است؟ کارفرما با تعیین این شاخص‌ها می‌تواند میزان عملکرد طرف مقابل خود را بسنجد و قسمت‌هایی از پرداخت مبلغ قرارداد را منوط به حصول این نتایج کند. بنابراین، قرارداد استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی جزو قراردادهایی است که دارای ریزه‌کاری‌های فراوان است و لازم است به تمامی نکات و جزئیات در متن قرارداد اشاره شود.

ب) نحوه تعیین حق‌الزحمه مدیر فضای مجازی چگونه است؟

در قرارداد کار، حقوق ثابت تعیین می‌شود و مطابق آنچه قانون کار می‌گوید، مبلغ حق‌الزحمه هیچ نیروی کار انسانی نباید از نرخ مصوبه شورای عالی کار کمتر باشد. در حالی‌که در قراردادهای پیمانکاری، نرخ معینی وجود ندارد. در این قراردادها مقدار حق‌الزحمه مدیر شبکه اجتماعی بر اساس مسئولیت و وظایفی که به پیمانکار سپرده شده است و همچنین بر اساس حجم کار او مشخص می‌شود.

در صورت داشتن هرگونه سوالی با ما تماس بگیرید

021-91070885
تهیه شده توسط بهترین ‌‌ها

آیا این قرارداد مورد نیاز شما نیست و یا در انتخاب آن شک دارید؟

چنانچه به هر دلیلی در انتخاب این قرارداد تردید دارید، می‌توانید با ثبت درخواست خود در قسمت تنظیم قرارداد سفارشی ضمن مشورت با مشاورین حقوقی ما، قرارداد مورد نیاز خود را دریافت کنید.

سوالات متداول

پرسش و پاسخ

پرسش خود را مطرح نمایید

پرسش شما با موفقیت ثبت شد ، پاسخ از طریق پیامک یا ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.