تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

با توجه به گستردگی و در برخی مواقع پیچیدگی‌های موجود در یک نمونه قرارداد مشارکت در ساخت، برخی از افراد ممکن است به تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت به‌صورت اختصاصی روی بیاورند. در یک قرارداد مشارکت در ساخت که ممکن است شامل مشارکت در ساخت ویلا، مشارکت در ساخت مسکن و به‌طورکلی مشارکت در ساخت‌وساز یک سازه باشد، تعیین آورده و سهم هریک از شرکا، تقسیم هزینه‌ها، مشخص نمودن حدود وظایف هر شریک و ضمانت اجرای نقض تعهدات ازجمله مهم‌ترین نکات حقوقی یک قرارداد مشارکت در ساخت استاندارد و حرفه‌ای است.

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

چگونه کار می‌کند؟

جزئیات درخواست خود را مطرح و آن را ثبت کنید

در عرض یک روز هزینه و زمان آن را به شما اعلام می‌کنیم

قرارداد خود را دریافت کنید و تا 1 هفته از خدمات پشتیبانی لامینگو استفاده کنید

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

با توجه به گستردگی و در برخی مواقع پیچیدگی‌های موجود در یک نمونه قرارداد مشارکت در ساخت، برخی از افراد ممکن است به تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت به‌صورت اختصاصی روی بیاورند. در یک قرارداد مشارکت در ساخت که ممکن است شامل مشارکت در ساخت ویلا، مشارکت در ساخت مسکن و به‌طورکلی مشارکت در ساخت‌وساز یک سازه باشد، تعیین آورده و سهم هریک از شرکا، تقسیم هزینه‌ها، مشخص نمودن حدود وظایف هر شریک و ضمانت اجرای نقض تعهدات ازجمله مهم‌ترین نکات حقوقی یک قرارداد مشارکت در ساخت استاندارد و حرفه‌ای است.

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت، یکی از انواع خدمات حقوقی مجموعه لامینگو!

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت ممکن است از طریق نمونه قراردادهای از پیش آماده شده و یا به صورت تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت به صورت اختصاصی صورت پذیرد. این شیوه‌ها از تنظیم قرارداد هرکدام دارای مزایا و معایبی بوده که با توجه به نیت و شرایط خاص هر یک از طرفین توسط آنها انتخاب می‌گردد. در ادامه به شرح و بررسی بیشتر این مسائل خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که چرا تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت به صورت اختصاصی توسط اعضای تیم حقوقی لامینگو را به شما پیشنهاد می‌نماییم.

آیا با مفهوم مشارکت در ساخت آشنایی دارید؟

احتمالاً اصطلاح مشارکت در ساخت را زیاد شنیده باشید اما آیا با معنا و مفهوم دقیق آن و به‌عبارت‌دیگر با اصطلاح قراردادی و حقوقی آن آشنایی دارید؟ بسیاری از افراد ممکن است از این مفهوم در عبارات نادرست و در معنای ناصحیح استفاده کنند. برای ارائه مفهوم دقیق و درست مشارکت در ساخت ابتدا باید به ارائه تعریفی از مفهوم مشارکت پرداخت تا درنهایت با نکات حقوقی تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت آشنا شویم. به‌طورکلی مفهوم مشارکت مطابق قوانین ایران در دو معنای شرکت تجاری و شرکت مدنی شناخته می‌شود. مشارکت‌های قراردادی ازجمله قرارداد مشارکت در ساخت از انواع شرکت‌های تحت شمول قانون مدنی بوده که در این قانون نیز به ارائه تعریفی از آن پرداخته شده است. بنا به تعریف ماده ۵۷۱ قانون مدنی شرکت یکی از انواع عقود بوده و هنگامی به وجود می‌آید که مالکین متعدد اقدام به اجتماع حقوقشان در شیء واحد به نحو اشاعه نمایند. به‌عبارت‌دیگر زمانی که دو یا چند نفر تصمیم می‌گیرند تا با استفاده از سرمایه‌هایشان در راستای انجام کاری فعالیت نموده و درنهایت در سود و زیان ناشی از آن با یکدیگر شریک شوند دست به انعقاد عقد شرکت زده و درنتیجه می‌باید اقدام به تنظیم قرارداد مشارکت نمایند.
 اکنون‌که با مفهوم مشارکت آشنا شدیم باید به این پرسش پاسخ دهیم که تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت به چه معنا است؟ فرض کنید شخصی تصمیم دارد تا مجموعه آپارتمانی را در شهر تهران ایجاد کند با توجه به وضع اقتصادی موجود و نوسان قیمتی که در بازار وجود دارد به‌احتمال‌زیاد این شخص توانایی انجام این کار را به صورت انفرادی نخواهد داشت. یکی از راهکارهایی که قانون در برابر این شخص قرار داده است، انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت است. حال شخص باید فردی را به عنوان شریک انتخاب نموده و با ایشان مذاکره و توافق کنند تا هر دو با به‌کار بردن سرمایه اقدام به ساخت‌وساز مجموعه موردنظرشان نمایند. اصلی‌ترین گام در این راستا تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت است. مطابق این قرارداد طرفین سرمایه و آورده‌های خود را مشخص نموده ویژگی‌ها و مشخصات مجتمع آپارتمانی‌شان را نیز در قرارداد تعیین می‌کنند و درنهایت در آن ساختمان با یکدیگر شریک خواهند شد. همان‌طور که مشخص است در این قرارداد ظرایف و پیچیدگی‌های بسیاری وجود داشته که لزوم تنظیم تخصصی آن توسط وکلا و مشاوران حقوقی دارای دانش و تجربه کافی در این زمینه را بیش‌ازپیش تقویت می‌نماید.

تنظیم انواع قراردادهای مشارکت

مشارکت یکی از انواع همکاری‌های بین افراد بوده که خود نیز دارای دسته‌بندی‌های متفاوتی است. این نوع از همکاری با توجه به موضوع قرارداد و قصد و اراده شرکت های دخیل در آن به اقسام مختلفی تقسیم می‌گردد که پرکاربردترین آنها قرارداد مشارکت در ساخت است. سایر موارد این نوع از مشارکت شامل قرارداد مشارکت در راه‌اندازی رستوران، قرارداد مشارکت در مغازه، قرارداد مشارکت با پزشک و راه‌اندازی کلینیک، قرارداد مشارکت در تولید نرم‌افزار، قرارداد مشارکت در خرید، قرارداد مشارکت در فروش و مواردی از این قبیل می‌شود. به‌طورکلی دایره شمول و گستره موضوع قرارداد مشارکت بسیار وسیع بوده و با توجه به قصد و اراده شرکا تعیین می‌گردد. با توجه به انواع و اقسام متعدد قراردادهای مشارکت، تنظیم آن توسط اشخاص دارای تخصص در مباحث حقوقی مشارکت و قوانین مرتبط با آن امری واجب و الزامی خواهد بود.

آورده و سرمایه در قرارداد مشارکت در ساخت

در کلیه قراردادهای مشارکتی و همچنین در تنظیم نمونه قرارداد مشارکت در ساخت سه عنصر اصلی دخیل در این قرارداد بحث طرفین قرارداد یا همان شرکا، آورده و سرمایه هر یک از شریکان و سهم طرفین در سود و زیان حاصل از آن شراکت است. آورده‌ها به‌طورکلی به دو دسته آورده و سرمایه نقدی یا مادی و آورده یا سرمایه غیر نقدی یا غیرمادی و معنوی تقسیم می‌شود. در قراردادهای مشارکت در ساخت اصولاً آورده‌ها به‌صورت مالی و نقدی بوده به این معنا که هر یک از شرکا مبلغی را برای ساخت یک سازه یا ساختمان مورداستفاده قرار داده تا درنهایت در سازه حاصل از شراکت شریک شوند. از مهم‌ترین مباحث مطرح در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت تعیین مقدار دقیق آورده هر شریک ازیک‌طرف مشخص نمودن نوع آورده و سرمایه و در نهایت برآورد آورده‌های غیر نقدی یا ارزش‌گذاری آن است. ارزش‌گذاری آورده‌های نقدی از مهم‌ترین نکاتی است که باید موردتوجه شخص قرارداد نویس یا مشاور حقوقی قرار داشته باشد. شیوه این ارزش‌گذاری، نهاد یا شخصی که این عمل را انجام می‌دهد باید در ابتدا موردتوافق شرکا قرار گرفته و سپس شخص قرارداد نویس اقدام به ارائه مشاوره در این زمینه به طرفین قرارداد نماید و در نهایت توافق حاصله را در قرارداد درج نمایند.

تعیین سهم شراکت در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

هسته اصلی یک قرارداد مشارکت در ساخت سهم‌الشراکه و میزان سهمی است که طرفین در سود و زیان حاصل از شراکتشان خواهند داشت که در قرارداد مشارکت در ساخت این شراکت در سازه نهایی خواهد بود. برای مثال اگر ۲ نفر اقدام به تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت یک مجتمع تجاری نمایند می‌توانند این‌گونه توافق کنند که در نهایت دست به ساخت صد واحد مغازه در مجتمع تجاری‌شان کرده و هر یک از آنها به صورت مساوی در واحدهای ساخته‌شده شریک خواهند شد. شیوه‌های تقسیم سهم‌الشراکه اصولاً یا به صورت بالمناصفه و مساوی در میان شرکا تقسیم گردیده یا ممکن است به نسبت آورده و سرمایه هر شریک میان آنها تقسیم شود، اما توجه داشته باشید آنچه که مفاد و بندهای یک قرارداد را شکل می‌دهد اراده و قصد طرفین دخیل در قرارداد است، به‌عبارت‌دیگر نحوه تعیین سهم‌الشراکه و تقسیم سود و زیان حاصل از شراکت بستگی به خواست و توافق شرکا با یکدیگر خواهد داشت. در چنین مواردی با توجه به اینکه هر فرد برای کسب درآمد اقدام به تنظیم قرارداد مشارکت می‌نماید و در درجه اول همه افراد به فکر کسب سود برای خودشان و جلوگیری از ضرر هستند درنتیجه برای رسیدن به بهترین توافق و ایجاد رضایتمندی برای کلیه شرکا در قرارداد مشارکت در ساخت شایسته است تا طرفین پیش از اقدام به تنظیم قرارداد مشارکت از راهنمایی وکلا و مشاوران حقوقی در این زمینه استفاده کرده، سپس اقدام به تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت نمایند و در طول مدت قرارداد نیز از بهره‌مندی از خدمات مشاوره حقوقی مشارکت در ساخت غافل نمانند.

خدمت تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت لامینگو، تنظیم قراردادی سفارشی توسط بهترین وکلا و مشاوران حقوقی با توجه به شرایط و خواست شما!

تنظیم انواع قراردادهای سفارشی یکی از خدمات حقوقی ارائه‌شده توسط مجموعه حقوقی لامینگو است. شما می‌توانید با استفاده از این خدمت به‌صورت کاملاً اختصاصی توسط وکیل و مشاور حقوقی مدنظرتان در مجموعه لامینگو در سریع‌ترین زمان ممکن به مناسب‌ترین قرارداد با توجه به شرایط و موقعیت خود و شریکتان دست‌یابید. امروزه استفاده از خدمات آنلاین علاوه بر پیشبرد هرچه سریع‌تر امور، هزینه‌های کمتری را نیز به شما تحمیل نموده و بنابراین شما می‌توانید در اسرع وقت اقدام به تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت مدنظرتان نمایید امیدواریم با استفاده از این خدمت تجربه شراکت موفق و خوشایندی برایتان رقم بخورد.

مطالعه بیشتر

قراردادهای خود را به دست بهترین‌ها بسپارید

همین حالا درخواست تنظیم یا بررسی قرارداد خود را ثبت کنید

با ثبت درخواست خود مبنی بر تنظیم قرارداد سفارشی یا بررسی قراردادهای ارجاعی، همین حالا از خدمات حقوقی متمایز ما بهره‌مند شوید.