تنظیم قرارداد طراحی سایت

تنظیم قرارداد طراحی سایت با توجه به ماهیت نسبتاً جدیدی که دارد، علاوه بر نکات حقوقی خاص، دارای پیچیدگی‌های ویژه فنی نیز است. بر همین اساس تنظیم قرارداد طراحی سایت می‌باید توسط افراد متخصص حقوقی آشنا با اصول فنی طراحی وب‌سایت تنظیم گردد. در یک قرارداد طراحی سایت حرفه‌ای شرح وظایف و مسئولیت‌های قانونی و قراردادی هریک از طرفین به‌صورت کاملاً دقیق و با ذکر جزئیات صورت می‌پذیرد تا احتمال بروز اختلافاتی از این بابت را به حداقل میزان خود برساند.

تنظیم قرارداد طراحی سایت

چگونه کار می‌کند؟

جزئیات درخواست خود را مطرح و آن را ثبت کنید

در عرض یک روز هزینه و زمان آن را به شما اعلام می‌کنیم

قرارداد خود را دریافت کنید و تا 1 هفته از خدمات پشتیبانی لامینگو استفاده کنید

تنظیم قرارداد طراحی سایت

تنظیم قرارداد طراحی سایت با توجه به ماهیت نسبتاً جدیدی که دارد، علاوه بر نکات حقوقی خاص، دارای پیچیدگی‌های ویژه فنی نیز است. بر همین اساس تنظیم قرارداد طراحی سایت می‌باید توسط افراد متخصص حقوقی آشنا با اصول فنی طراحی وب‌سایت تنظیم گردد. در یک قرارداد طراحی سایت حرفه‌ای شرح وظایف و مسئولیت‌های قانونی و قراردادی هریک از طرفین به‌صورت کاملاً دقیق و با ذکر جزئیات صورت می‌پذیرد تا احتمال بروز اختلافاتی از این بابت را به حداقل میزان خود برساند.

تنظیم قرارداد طراحی سایت، از مهم‌ترین قراردادهای موردنیاز برای هر سایت!

یکی از انواع قراردادهای تقریباً جدید و مدرن قرارداد طراحی و دیزاین سایت است. با توجه به نو بودن این نوع از قرارداد و داشتن نکات حقوقی جدید و ویژه، تنظیم قرارداد طراحی سایت باید توسط افرادی صورت گیرد که دارای تبحر و تخصص کافی در این زمینه باشند. مجموعه حقوقی لامینگو ضمن داشتن تیم حقوقی متخصص، باتجربه و فارغ‌التحصیل از بهترین دانشگاه‌های حقوق در سطح دنیا، اقدام به ارائه انواع و اقسام خدمات حقوقی نوین نموده تا از این طریق روند انجام مسائل حقوقی و پیشبرد کارهای قانونی افراد در حرفه‌ای‌ترین حالت و سریع‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

اهمیت سرعت در انجام امور حقوقی و تنظیم قراردادها

یکی از مزیت‌های اساسی تنظیم قرارداد به صورت آنلاین نسبت به تنظیم قرارداد به شیوه سنتی، بحث سرعت انجام آن است. امروزه با توجه به گرفتاری و مشغله زیاد افراد در سطح جامعه ازیک‌طرف و رفتن افراد به سمت زندگی با سرعت هر چه بیشتر، اهمیت سرعت در پیشبرد امور حقوقی و تنظیم قراردادها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. یکی از انواع خدمات قابل‌ارائه، تنظیم قرارداد طراحی سایت بوده که این قرارداد به صورت سفارشی و آنلاین توسط بهترین وکلا و مشاوران حقوقی صورت پذیرفته و بیشترین تطابق را با شرایط موجود برای شما خواهد داشت. با توجه به آنلاین بودن و عدم نیاز به مراجعه به دفتر یک وکیل، شما علاوه بر صرف هزینه کمتر در سریع‌ترین زمان ممکن به قرارداد مدنظرتان به صورت اختصاصی و سفارشی دست خواهید یافت.

آیا با مفهوم طراحی سایت آشنایی دارید؟

مقوله طراحی سایت عموماً از سه بخش اساسی تشکیل می‌شود که شامل طراحی (design)، سئو و بهینه‌سازی و از همه مهم‌تر برنامه‌نویسی برای یک سایت است.  زمانی که شما قصد تنظیم قرارداد طراحی سایت را دارید باید با کلیه این مفاهیم تا حدودی آشنا بوده و امر تنظیم قراردادتان را به‌دست وکیل یا مشاور حقوقی بسپارید که با این موارد آشنایی کافی را داشته باشد. یکی از موارد مهم در تنظیم قرارداد طراحی سایت بحث بیان جزئیات و مشخص نمودن انواع خدمات مرتبط با طراحی سایت است. برای مثال اگر شما قصد دارید تا علاوه بر برنامه‌نویسی برای سایت خود، انجام خدمات سئو و بهینه‌سازی آن را نیز به‌دست شخص طراح سایت بسپارید باید این مورد را در قرارداد ذکر نموده و به تفکیک هزینه هر یک از این خدمات را در قرارداد خود درج نمایید. از طرفی از ذکر جزئیات در قراردادتان غافل نمانید. فراموش نکنید که در تنظیم قرارداد طراحی سایت به صورت حرفه‌ای کلیه جزئیات از جمله زبان برنامه‌نویسی، رتبه ایده‌آل‌تان در موتورهای جستجو، جدول Kpi و مشخصات آن و مواردی ازاین‌دست همه نکاتی هستند که باید در قرارداد طراحی سایت موردتوجه شخص قرارداد نویس، قرار داشته باشد.

تنظیم قرارداد طراحی سایت در ذیل کدام دسته از انواع قراردادها قرار می‌گیرد؟

با توجه به اینکه طراحی یک سایت استخدام دائمی افرادی برای انجام این خدمت را نمی‌طلبد و تنها استفاده از خدمات شخص یا اشخاصی برای مدت مشخص را لازم دارد، درنتیجه تنظیم قرارداد طراحی سایت در قالب یکی از انواع قراردادهای پیمانکاری خواهد بود. با توجه به این مسئله، شخص طراح سایت به‌عنوان پیمانکار یا مجری قرارداد شناخته‌شده و در مقابل فردی که قصد دریافت خدمت طراحی برای سایت خود را دارد به‌عنوان کارفرما شناخته خواهد شد و بنابراین قرارداد تحت شمول قوانین مرتبط با انواع قراردادهای پیمانکاری خواهد بود. به‌طورکلی این مسئله که قرارداد باید در چه قالبی نگاشته شود تا در نهایت به سود هر دو طرف باشد توسط مشاور حقوقی یا شخص قراردادنویس تعیین می‌گردد. برای تنظیم قرارداد طراحی سایت به صورت استاندارد و حرفه‌ای استفاده از مناسب‌ترین نوع و قالب قراردادی اولین گام در راستای طراحی موفق سایت شما خواهد بود.

بند محرمانگی یا عدم افشا در تنظیم قرارداد طراحی سایت

انجام انواع خدمات مرتبط با سایت‌ها و اپلیکیشن ها و انواع نرم‌افزارها نیازمند دریافت یک سری اطلاعات و داده‌ها که به‌اصطلاح با عنوان data نیز شناخته می‌شوند است. شخص کارفرما موظف است تا کلیه این اطلاعات و اسناد و مدارک مرتبط با آنها را در اختیار شخص پیمانکار قرار داده و عدم انجام این تعهد مسئولیت‌های ناشی از تأخیر در انجام موضوع قرارداد را بر شخص طراح بار نخواهد کرد. در مقابل این وظیفه و تعهد شخص کارفرما، شخص طراح سایت یا پیمانکار نیز موظف است تا اصول رازداری و محرمانگی را نسبت به این داده‌ها و اطلاعات رعایت نموده و سعی در حفظ و نگهداری از آن‌ها کند. در رابطه با این مسئله دو راهکار پیشروی طرفین هنگام تنظیم قرارداد طراحی سایت خواهد بود. یک راهکار تنظیم قرارداد محرمانگی یا عدم افشا، به‌اصطلاح قرارداد NDA(non-disclosure agreement) خواهد بود. اما اگر طرفین قصد تنظیم قراردادی جداگانه را نداشته باشند می‌توانند در مفاد قرارداد طراحی سایت فی‌مابینشان بندی را تحت عنوان محرمانگی گنجانده و شروط لازم در این رابطه را بیان کنند. دو مسئله‌ی اساسی هنگام نگارش بند محرمانگی وجود دارد:

۱) تعیین حدود محرمانگی 

تعیین حدود محرمانگی به این معنا است که طرفین باید گستره اطلاعات و داده‌هایی را که مشمول محرمانگی هستند و شخص طراح سایت موظف به نگهداری از آنها و رعایت اصول رازداری نسبت به آنها است را مشخص نمایند. توجه داشته باشید به هر میزان که این گستره و حدود را جزئی و دقیق‌تر بیان کنید احتمال بروز اختلافات در آینده بسیار کمتر خواهد بود. 

۲) ضمانت اجرای ناشی از نقض تعهد به عدم افشا و حفظ رازداری

تعیین ضمانت اجرای ناشی از نقض تعهد به عدم افشا و حفظ رازداری نسبت به اطلاعات. اگر شخص طراح سایت با وجود تعهدی که نسبت به حفظ اطلاعات دارد اقدام به افشای آنها نماید چه خواهد شد؟ شخص کارفرما چگونه می‌تواند خسارت ناشی از این افشا را مطالبه نماید؟ اصلی‌ترین راهکار برای پاسخ به این سؤال تعیین ضمانت اجرا از جانب طرفین در زمان تنظیم قرارداد طراحی سایت است. برای مثال شما می‌توانید در قرارداد طراحی سایت خود این‌گونه بیان کنید که اگر شخص طراح سایت داده‌های فنی مرتبط با سایت شما را برای اشخاص ثالث به صورت غیرقانونی و بدون کسب اجازه از شما افشا نماید، موظف است تا مبلغی را تحت عنوان وجه التزام در راستای جبران خسارت‌های وارده به شما پرداخت نماید.

تا چه میزان با شرط عدم رقابت در تنظیم قرارداد طراحی سایت آشنایی دارید؟

شرط عدم رقابت یا (NCC(non-compete clause در مواقعی در تنظیم قرارداد طراحی سایت به کار می‌رود که شخص کارفرما نسبت به بحث رقابت با کسب‌وکار یا موضوع فعالیت سایت خود دارای حساسیت و نگرانی است. اصلی‌ترین راهکار برای رفع این نگرانی و به حداقل رساندن احتمال بروز اختلاف ازاین‌جهت پیش‌بینی شرط عدم رقابت در قرارداد طراحی سایت است. یک قرارداد حرفه‌ای قراردادی است که ازیک‌طرف کلیه احتمالات را پیش‌بینی نموده و از طرفی دیگر به نحوی تنظیم گردیده باشد که حداکثر نگرانی‌های طرفین را برطرف نماید. مسئله رقابت نیز ازجمله نگرانی‌های اساسی اشخاص هنگام تنظیم انواع قراردادها ازجمله قرارداد طراحی سایت است. درج شرط عدم رقابت اصلی‌ترین راهکار در راستای رفع این نگرانی خواهد بود البته باید توجه داشت که چگونگی نگارش و تنظیم این شرط نیز به اندازه پیش‌بینی آن حائز اهمیت خواهد بود.

در صورت بروز اختلاف در مفاد قرارداد طراحی سایت چه باید کرد؟

پاسخ اصلی این پرسش را در بند چگونگی و مرجع حل اختلافات در قرارداد طراحی سایت می‌توان یافت. در این بند علاوه بر تعیین شیوه‌هایی که طرفین می‌توانند از طریق آنها اقدام به حل‌وفصل اختلافاتشان نمایند، مرجع و محلی که می‌توان برای حل این اختلافات به آن رجوع کرد نیز باید در آن مشخص شود. همچنین طرفین می‌توانند برای حل اختلافات خود به جای مراجعه به مراجع قضایی، داوری که ممکن است یک شخص یا نهاد داوری باشد را تعیین نموده و حل اختلافات خود را به دست ایشان بسپارند.

تنظیم قرارداد سفارشی لامینگو، تنظیم انواع قراردادهای نوین و به‌روز

امروزه با توجه به تغییر شیوه‌های کسب‌وکار و پیشرفت هرچه سریع‌تر تکنولوژی و در نتیجه تغییر ابزارهای مورداستفاده توسط افراد، انجام معاملات، ارائه خدمات و سایر امور حقوقی دچار تغییرات اساسی بوده که درنتیجه تنظیم قراردادهای نوین و بی‌سابقه را الزامی می‌کند. با توجه به بی‌سابقه بودن این نوع از قراردادها تنظیم آنها نیز باید توسط افرادی صورت بگیرد که دارای دانش تخصصی در زمینه حقوقی بوده و همچنین دارای اطلاعات کافی در رابطه با موضوع قرارداد و پیشرفت‌های تکنولوژی نیز باشند. مجموعه لامینگو افتخار دارد تا با تیم حقوقی قدرتمند و متخصص خود تنظیم قرارداد به صورت سفارشی و اختصاصی را برای شما فراهم آورد. امیدواریم شما در صورت نیاز با استفاده از خدمت تنظیم قرارداد طراحی سایت به صورت سفارشی، علاوه بر رفع نیازهای قراردادی و قانونی‌تان همکاری خوشایندی را نیز در این زمینه تجربه نمایید.

مطالعه بیشتر

قراردادهای خود را به دست بهترین‌ها بسپارید

همین حالا درخواست تنظیم یا بررسی قرارداد خود را ثبت کنید

با ثبت درخواست خود مبنی بر تنظیم قرارداد سفارشی یا بررسی قراردادهای ارجاعی، همین حالا از خدمات حقوقی متمایز ما بهره‌مند شوید.